Future trick

I had this idea for a long time in my head. I wanted to do something similar as one older picture with snowboarder. Rider is on rope in front of background with mountain painting. For this new project o chosen czech MTB rider Tomas Slavik. He performs completely new and  impossible (currently) trick on his MTB . If  something is impossible now in a few years could be normal basic thing…

This shoot taken place in Studio 55 where we could put bike under celling without any problems. We had one special rope for Tomas and 2 smaller for a bike.

Because i always want the best quality i chosen Nikon D800E and lens Nikkor 24-70/2,8. We had also 7 strobes Fomei Digital Pro X. Super cool gadget was special fomei remote control app for iPad, Macbook or iPhone.

When everything was ready we went outside get some nice dirt make up for Tomas jersey and helmet.

For final picture I selected BW version with ropes and strobes.

What you you about next progress of new tricks?

Nápad na tuhle fotografii jsem nosil v hlavě už dlouho. Chtěl jsem navázat na starší fotografii s Ondrou Bauerem, kde je zavěšen na laně přenamalovaným pozadím. Na fotografi je zachycen náš nejlepší MTB jezdec Tomáš Slavík při triku, který nikdo nikdy ještě neudělal. Uvidíme, kdy se to někomu povede doopravdy. Co se nám zdá jeden den jako naprosto nemožné, za pár let je běžnou realitou.

Pro fotografování jsem si vybral Studio 55, které svým rozměrem vyhovuje podobnému projektu a je zde i možnost zavěšení na strop. Kolo a Tomáše jsem pak zavěsil nezávisle na sobě, aby bylo možné přesně sladit jejich vzájemnou pozici.

Abych získal co nejlepší možný obraz, rozhodl jsem se fotografovat Nikonem D800E a objektivem Nikkor 24-70/2.8. Svíceno bylo 7 světly Fomei Digital Pro X ve výkonech od 500 Ws – 1200 Ws. Velkou výhodou bylo použítí nového systému bezdrátového ovladání výkonu záblesků. Díky tomu jsem mohl hrubé nastavení světel udělat přes MacBook. Na doladění jsem pak použil ipad. Nejdřív jsem si myslel, že takhle ovládat blesky je trochu zbytečnost, ale po pár hodinách ostrého provozu jsem změnil názor. Některá světla byla skoro až 4 metry vysoko a kvůli každé změně výkonu bych musel dát světlo dolu, nahoru a pak ještě znovu namířit. Když se pak výkon nedaří pořád nastavit, většinou nechám nějakou více méně uspokojivou variantu. Lenost vítězí. Když je možnost doladit výkon přímo od fotoaparátu je to nejen rychlé, ale i výsledné nastavení je také více precizní. Hlavní světlo byl softbox bez změkčujících látek. Zbytek světel pak měl nasazen základní reflektor a voštinu. Blesky, které mířili na pozadí pak i modrý filtr.

Když bylo vše připraveno, nasvíceno, délka lan nastavena. Následovalo trochu Tomáše zašpinit. Stačilo vyběhnou ven před studio, projet pár kaluží a bylo hotovo. Pro efekt jsme pak scénu doplnili létající hlínou, kterou házeli asistenti.

Pro výslednou prezentaci jsem se rozhodl pro černobílou variantu a přiznání lan a světel.

 

 

2 Comments

  1. Honza Ch. · 4.11.2013 Reply

    Ahoj Dane, zabývám se sportovní fotografií prvním rokem. Mám slabost pro “frístajlové” sporty, z toho důvodu byla k Tobě a tvojí tvorbě celkem krátká cesta. Tvoje díla se mi moc líbí a inspirují mne. Chtěl bych se Tě zeptat jak jsi fotil portrét Tomáše (druhá fotka v tomto příspěvku(fotka pouze hlavy Tomáše)). Typuji, že je zde použito HDR, ale nejsem si jist. Ta kresba, barvy, prostorový efekt je fascinující. Dík za odpověď.

    • Dan Vojtěch · 6.11.2013 Reply

      Ahoj,
      ten efekt je pouzitym svetlem a pak taky trochu postprodukci. Sviceny to bylo beuty dishem. Potom je to upraveny nastrojem dodge and burn.
      Dan

Leave a Reply